היסטוריה • חיל האויר יקבל היום לידיו מטוסי קרב נדירים

    לא בכדי זו גם הסיבה שכאשר החליטו לפני 6 שנים לאשר את רכישתו היתה ההצבעה עליו פה אחד ואפילו הרמטכ"ל אייזנקוט אומר עליו כי המטוס החדש יהווה את החוד המבצעי של חיל האויר וצה"ל בעשרות השנים הבאות
    קובי פינקלר No Comments on היסטוריה • חיל האויר יקבל היום לידיו מטוסי קרב נדירים

    במרחק של 17 שעות טיסה מישראל, יקבלו הבוקר חיל האויר וצה"ל לראשונה ולידיים ישראליות את מטוס הקרב העתידי ה f35 • בחיל האויר מדברים על תחילת העשור הבא, בו יהיו לישראל 50 מטוסים מהדגם הזה ובסופו של דבר נגיע בעוד עשר שנים ל 75 מטוסי אדיר

    צילום: ויקיפדיה
    לא בכדי זו גם הסיבה שכאשר החליטו לפני 6 שנים לאשר את רכישתו היתה ההצבעה עליו פה אחד ואפילו הרמטכ"ל אייזנקוט אומר עליו כי המטוס החדש יהווה את החוד המבצעי של חיל האויר וצה"ל בעשרות השנים הבאות
    8:46
    07.05.24
    בצלאל קאהן ודוד חכם No Comments on "החמאס הסכים לעסקה; אבל מה הבטיחו להם בתמורה"?

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    היסטוריה בחיל האויר. במרחק של 17 שעות טיסה מישראל, יקבלו הבוקר חיל האויר וצה"ל לראשונה ולידיים ישראליות את מטוס הקרב העתידי ה f35.

    "מטוס רפאים" מכנים אותו בחיל האויר האמריקני, וישראל תהיה המדינה הראשונה מחוץ לגבולות ארצות הברית שתקבל טייסת מטוסים כזו.

    שני המטוסים הראשונים ינחתו כאן בעוד חצי שנה ויקבלו את השם העברי "אדיר". עד סוף שנת 2017 יקבל חיל האויר עוד 17 מטוסים מהדגם הזה וכל טייסת מבצעית ראשונה תכנס לפעולה.

    המילה פעולה היא המשמעותית ביותר להבנת יכולותיו של המטוס הזה שישרת את צה"ל לפי התכנון עד שנת 2050. זה טווח ארוך דו משמעי. הן טווח התפעול של המטוס והן טווח יכולותיו.

    כדי להבין ולו במקצת את מגוון האפשרויות הגלומות בו די אם נצטט בכיר בחיל האויר שאומר שהמטוס הזה יכול להיות גם מטוס מודיעין ממדרגה ראשונה בעולם בזכות מערכות עיבוד המידע והחיישנים המותקנים בו,הן יכול להיות מטוס הדומה למטוס ה f 15 עם יכולות נשיאת הנשק המותקנות עליו,הן כמטוס קרב דוגמת ה f 16 וזו רק ההתחלה.

    המטוס החדש הזה שבעוד מספר שעות יהיה בבעלות ישראלית,מסוגל לפעול הרחק משטח מדינת ישראל בלי שמכ"ם כל שהוא יגלה אותו. המטוס הזה, אומרים בחיל האויר מסוגל לפענח כל מכ"ם וכל מטרת אויב הרבה לפני שיזהו אותו וזה נותן מכפל כח אדיר למטוס ה"אדיר" אומרים בחיל האויר.

    לא בכדי זו גם הסיבה שכאשר החליטו לפני 6 שנים לאשר את רכישתו היתה ההצבעה עליו פה אחד ואפילו הרמטכ"ל אייזנקוט אומר עליו כי המטוס החדש יהווה את החוד המבצעי של חיל האויר וצה"ל בעשרות השנים הבאות.

    ומה החלק הישראלי הטהור במטוס?

    אז כבר עתה ניתן לומר אומר גורם בחיל האויר שכל מערכות הקשר המסווגות בו תהיינה כחול לבן וישראל גם קיבלה אישור חריג מהאמריקנים להתקין בו מערכות לוחמה אלקטרונית שישפרו עוד את יכולותיו.

    ומה היעד הסופי?

    בחיל האויר מדברים על תחילת העשור הבאה שבו יהיו לישראל 50 מטוסים מהדגם הזה ובסופו של דבר נגיע בעוד עשר שנים ל 75 מטוסי אדיר שהיו האדיר שבאדירים, אומרים בחייל.



    0 תגובות